Bra städning gav Väla Centrum högsta kundnöjdhetspoäng
För åttonde året i rad har Diligentias köpcentrum, Väla Centrum, nöjdast hyresgäster i Fastighetsbarometern Butik 2015. Köpcentret fick 87 poäng av 100 möjliga.
Fastighetsbarometern Butik utförs av Fastighetsägarna och CFI Group.
Niklas Blonér, chef för Väla Centrum, säger att han och hans team arbetar efter ett koncept de kallar "hotellklass fyra". Det innebär att man kan förvänta sig ett centrum som alltid är rent, fräscht och tryggt för såväl besökare som medarbetare.
– Förra året sade jag att det skulle bli en utmaning att bibehålla den höga kundnöjdheten och kanske till och med förbättra den. Därför känns det nästan lite overkligt att vi har lyckats med just det. Med andra ord är det lokalvårdarna som är rockstjärnor hos oss, kommenterar han.
Diligentias uppnådde också en höjd genomsnittspoäng från 74 till 75 för kundnöjdhet i bolagets 12 köpcentrum.