23948sdkhjf

Dotterbolag till Sodexo utvecklar Conciergetjänster

Circles är ett franskt servicebolag inriktat på concierge och butlertjänster som ägs av Sodexo. Circles Sweden bygger nu ut verksamheten på den svenska marknaden med ett brett upplagt erbjudande till fastighetsägare och företag om servicelösningar.

Circles affärsidé är att hjälpa fastighetsägare och företag med olika servicelösningar som ger dem möjlighet att bli mer attraktiva inför sina hyresgäster eller anställda. Genom att erbjuda ett brett utbud av tjänster både på arbetet, i en fastighet eller i hemmet skapar Circles ett mervärde som ger mer tid över till annat. I Sverige servar de idag över hundra olika företag samt flertalet fastighetsbolag.


Circles Sweden satsar nu vidare på den svenska marknaden och erbjuder sina medlemmar allt från tjänster på jobbet såsom inlämning av tvätt, knivslipning, skomakeritjänster eller bilservice till tjänster som utförs i hemmet såsom hemstäd, fönsterputs, barnpassning, läxläsning eller festfixartjänster. De hjälper sina kunder med bokningstjänster, erbjuder försäljning av utvalda produkter och hjälper även företag och fastighetsägare med olika företagstjänster.


- Ökad stress och prestationskrav i samhället gör sig ständigt påminda såväl på arbetet som på hemmaplan. Det är därför den här typen av tjänster välkomnas extra mycket på marknaden just nu, säger Charlotte Borg Johansson, vd på Circles Sweden.


- Att kunna erbjuda en tjänst som till exempel underlättar livet för en barnfamilj är ett privilegium. Detta är den typen av tjänster som länge varit accepterade i andra länder men inte ansetts vara helt politiskt korrekta i Sverige. Den här trenden har i många avseenden ändrat sig och vi vill vara drivande i utvecklingen av att kunna ge människor en hjälp i vardagen, fortsätter Charlotte Borg.


- Det här är en tjänst i tiden. Genom att erbjuda bemannade conciergelösningar kan vi erbjuda kontorslokaler med extra hög servicenivå. Målet är att tillhandahålla en tjänst som underlättar livet för våra hyresgäster och deras anställda. Med hjälp av Circles bemannade concierge kan vi erbjuda ett mervärde samt hålla oss i framkant när det gäller service, säger marknadsområdeschef, Camilla Lemnell på Atrium Ljungberg.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078