Coop tecknar FM-avtal för 350 butiker med Coor
Coop har tecknat ett avtal med Coor Service Management gällande Facility Management tjänster inkluderat lokalvård för 350 butiker i Sverige och Coops kontor i Solna.
– Detta avtal ger oss en resurseffektiv lösning på service och tekniska tjänster för butikerna och vårt kontor, med tiotals miljoner kronor i kostnadsbesparing årligen. Vi frigör också tid för personalen i butikerna att ytterligare fokusera på att ge våra kunder bästa tänkbara service, säger Johnny Capor, tf vd och koncernchef KF och Coop.
Coop Inköp & Kategori AB gjorde med bistånd från KF Fastigheter AB upphandlingen under första halvåret i år. Coop får genom avtalet förutom kostnads- och tidsbesparingar, också mycket god kontroll på att servicetjänsterna och de tekniska tjänsterna, som då Coor Service Management AB ansvarar för, följer Coops uppförandekod.
– Vi är oerhört glada över att få starta ett nytt samarbete med Coop och ser fram mot uppgiften att ta över ansvaret för att samordna, leda och utveckla servicen till deras butiker och kontor, säger Ulf Wretskog, vd för Coor Service Management i Sverige.
Avtalet träder i kraft 15 januari 2014. Det implementeras under 2014 i takt med att existerande avtal på området löper ut.