Servicekontrakt på Danderyd till både ISS och Sodexo
ISS har fått förnyat förtroende av Danderyds sjukhus avseende telefonitjänster. Sodexo blir samtidigt Danderyds sjukhus leverantör av samordnade servicetjänster. Tjänsterna, som innehåller alltifrån patienttransporter och varumottagning till att sköta flaggningen på sjukhusområdet, har tidigare varit uppdelade mellan olika leverantörer.
Avtalet innebär att ISS kommer att hantera alla inkommande samtal till sjukhuset och även interna samtal. Sammanlagt rör det sig om cirka 50 000 samtal i månaden. Uppdraget sträcker sig över två år, med möjlighet till förlängning i upp till två år. Värdet beräknas till cirka 5 miljoner per år.
Sodexo komer för sin del - från och med 1 april - att ta hand om transporter, distribution och internlogistik inom Danderyds sjuhus. Det innebär service med patienttransporter, varumottagning, posthantering, hämtning & lämning av läkemedel, avfallshantering och flyttarbeten på Danderyds sjukhus.
- Vi är glada att vi fick en kompetent leverantör som redan har ett tungt åtagande vid sjukhuset. Våra förväntningar på det nya vaktmästeriavtalet är naturligtvis höga, då vi vet vad Sodexo levererar idag, säger Torbjörn Wirf, Avdelningschef, Sjukhusgemensam service, Danderyds sjukhus AB.