23948sdkhjf

ServiceCompagniet tillsätter chef för nationella affärer

ServiceCompagniet har satt som mål att bli landets ledande aktör förnationella städuppdrag. På den grunden etableras från årsskiftet en helt nyroll och befattning för att leda ServiceCompagniets arbete med att skapa och utvecklanationella affärer.

Annika Jansen blir Chef för Nationella Affärer och kommer närmast från Inspira AB, ett av delägarbolagen där hon arbetat sedan 2005 i befattningar som försäljningschef och under de senaste åren som affärsområdeschef.ServiceCompagniet rapporterar att man under de senaste åren haft en mycket positiv utveckling på marknaden. - Vi har etablerat flera nya strategiska kundsamarbeten och vi ser en fortsatt stor efterfrågan och potential framåt. Vi har lyckats bygga ett starkt varumärke på den svenska städmarknaden för rikstäckande städlösningar. - Våra kunder erbjuds samordnade kontakter och en smidig avtalshantering samtidigt som vi genom delägarbolagens lokalt starka förankring och entreprenöriella drivkraft levererar hög tillgänglighet och flexibilitet i våra lösningar till slutkund, kommenterarFakta: ServiceCompagniet startade år 2000 för att kunna erbjuda samordnade lösningar för lokalvård åt företag med lokaler på flera orter i landet. Företaget ägs i dagsläget av Sesab Service, Skaraborgs städ, Västmanlands Städ- och Flyttjänst, Inspira och Norrlands Miljövård. Alla delägarföretag är ISO-certifierade för kvalitet och miljö samt auktoriserade serviceentreprenörer via Almega. Delägarbolagen sysselsätter cirka 2 500 medarbetare och har en sammanlagd omsättning på cirka 800 miljoner kronor.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079