23948sdkhjf

Kommunikationstrategi stärker Hemfrids varumärke

Hemfrids VD Åsa Andersson Antelli och företagets marknads- ochInformationschef, Lil Larås Lindgren har - vid ett föredrag påMarknadsföreningen i Stockholm - avslöjat hur professionellt genomfördextern och intern kommunikation bidrar till att stärka det egnavarumärket.

För att bibehålla och samtidigt stärka positionen som marknadsledare, har Hemfrid haft starkt och målinriktat fokus på både den interna och den externa kommunikationen. Det handlar om positionering, paketering och att bygga varumärket hos såväl medarbetare som i omvärlden.En intensiv debatt under åren om RUT-avdragets vara har bidragit till att hela branschen uppmärksammats. Hemfrids grundare Monica Lindstedt har från början stått på barrikaderna och talat för de vita tjänsterna, vilket högst sanolikt bidragit till den ökade förståelsen som man nu ser.Externt har Hemfrid gjort stora satsningar på TV- och radioreklam och på webbkampanjer som riktat uppmärksamhet på Hemfrids budskap om en enklare vardag. Kommunikationsarbetet genomsyras också av visionen om ”det goda företaget”. Hemfrid säger sig vilja verka för jämställdhet, hälsa och integration genom att erbjuda kunderna en enklare vardag och samtidigt värna om medarbetarnas möjligheter till utveckling och ett arbete de kan vara stolta över.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.083