23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Kids-world öppnar en webbutik i Sverige

Annette var bara 19 år när hon och hennes man fick sitt första barn. Nu 15 år senare äger dem en av Danmarks största e-handelsföretag med 130 medarbetare.

De säljer barnkläder och tillbehör och nu lanserar de sin onlinebutik på den svenska marknaden.

Allt började efter att Annette hade fått sin dotter
Resan för Kids-world började 2006 när Annette Lykke Nielsen då 19 år fick sitt första barn tillsammans med sin man Jesper Klit Johansen. Annette letade efter en webbutik som sålde ett trendigt och varierat utbud av kläder för barn. Eftersom att hon inte hittade något som matchade det hon letade efter bestämde hon sig för att grunda ett eget företag. Tillsammans med sin man, Jesper, grundade de Kids-world samtidigt som Annette avslutade sin utbildning på handelshögskolan som en ung mamma. 

Det är Annette Lykke Nielsen som är CEO och hon är även ansvarig för Kids-world enligt det danska företagsregistret. Annette har alltid varit ansiktet utåt för Kids-World medan hennes man, Jesper, har tagit hand om den tekniska delen av företaget och verksamheten. Han är även ansvarig över den ekonomiska delen av företaget. Jesper är utbildad datatekniker. Annette är ansvarig för alla inköp från de 400 märken som Kids-World erbjuder och till sin hjälp har hon medarbetaren Jeanette. 

Annette förklarar att det var ett naturligt sätt att dela upp arbetet tack vare bakgrunden som hon och hennes man har. Det har fungerat bra och företaget har växt till 130 anställda och Kids-world har sett en årlig tillväxt på 30-35 procent under de senaste åren.

Kids-world vann “Brugernes Favorit”
Varje år utser “Foreningen for Dansk Internethandel” och de danska konsumenterna den fina utmärkelsen "Brugernes Favorit". 2018 vann Kids-world vilket de är väldigt stolta över eftersom att de är kunderna som står för nomineringen av priset.

Vi på Kids-world är otroligt stolta över att vi vann priset eftersom att det är våra kunder som gjorde det möjligt. Det är våra kunder som vi vill tacka för utmärkelsen samt även tillväxten av företaget som vi har upplevt under de senaste åren, säger Annette Lykke Nielsen som är ägaren av Kids-world. 

Nästa steg för företaget är att lansera Kids-world i Sverige. De vill erbjuda svenskarna samma höga standard för kundservice och det enorma utbudet som danskarna älskar. Kids-world valde den svenska marknaden eftersom att Sverige har en större marknad än Danmark trots detta finns det färre aktörer på den svenska marknaden.

Vi tror därför att Kids-world kan erbjuda svenskarna något som de inte har tillgång till idag. Vi erbjuder ett stort sortiment med alla produkter som en barnfamilj behöver oavsett om det är kläder eller skor för bebisar eller tonåringar samt även leksaker, utrustning, tillbehör eller möbler, tillägger Annette Lykke Nielsen. 

Kids-world erbjuder en webbutik där du kan hitta allt som du behöver för en ny bebis eller ett barn och du kommer inte att behöva springa i olika affärer för att hitta produkter för barn i olika åldersgrupper. Kids-world är kända för sin kundservice och även de snabba leveranserna vilket de även kan erbjuda i Sverige.

Ökar lager kapaciteten
I och med expanderingen till Sverige behöver Kids-world även bygga ut sitt lager. Kids-world är en av de största onlinebutikerna i Danmark för kläder och leksaker för barn. Om de ska lyckas i Sverige behöver de ett större lager.

Därför bygger Kids-world i skrivande stund två nya lager med en total yta på 4000 kvadratmeter. Dessa lager kommer att vara en del av logistiken av varorna till Sverige.

Utbyggnaden kommer att fortsätta göra det möjligt för Kids-world att erbjuda ett enormt sortiment. Hos Kids-world finns det över 40 000 aktiva artikelnummer från fler än 400 olika märken. Bland märkena finns det stora danska och svenska märken samt även många välkända internationella märken.

Tanken är att lagret ska vara klart i sommar och Kids-world kommer att kunna fortsätta med den internationella lanseringen som de har påbörjat. De hoppas även att den ökande lager kapaciteten kommer att kunna matcha företagets utveckling under de kommande åren om tillväxten fortsätter i samma takt.

Sänd till en kollega

0.032