Coor förlänger med Region Stockholm
Sedan 2014 har Coor levererat telefonisttjänster till Region Stockholm och nu har aktören fått förnyat förtroende att fortsatt leverera telefonistservice och kundtjänst till Region Stockholm.
Det nya avtalet, vars uppdragsvolym initialt ligger på cirka 15 miljoner kronor per år, träder i kraft den 1 november och sträcker sig över två år med möjlighet till förlängning. ”Det finns goda möjligheter att fortsätta utveckla leveransen ytterligare då omfattningen växer med det nya uppdraget”, heter det i ett pressmeddelande.
– Vi är mycket nöjda över förtroendet att få fortsätta leverera högkvalitativa telefonisttjänster till Region Stockholm. Coor är inne i en expansiv fas av telefonistverksamheten med ökad leveranskapacitet och stärkt erbjudande. Det nya avtalet med Region Stockholm befäster vår position som ledande inom telefonisttjänster, säger Magnus Wikström, vd Coor i Sverige.
Uppdraget omfattar hantering av inkommande samtal från medborgare och anställda inom regionen, dygnet runt och året runt.