Här öppnar Coor nytt kontaktcenter
Coor etablerar ett ett kontaktcenter i Västerås som ska möta ökad efterfrågan på telefonistservice och kundtjänst inom såväl privat och offentlig verksamhet. Den nya enheten ska fungera ihop med centret i Borlänge som Coor drivit sedan 2002. Aktören driver även kundcenter på plats hos kunder i Stockholm, Uppsala och Linköping och verksamheten sysselsätter nära 300 medarbetare.
– Coor har en välrenommerad kontaktcenterverksamhet. Exempelvis har samtliga regioner som anlitat en extern leverantör av telefonisttjänster valt att samarbeta med Coor. Det är en fin kvalitetsmätare och jag är övertygad om att det nya kontaktcentret i Västerås kommer att ge oss ytterligare muskler att fortsätta växa och utveckla verksamheten, säger Magnus Wikström, vd Coor i Sverige.
Det nya kontaktcentret beräknas vara i drift under oktober.
– Det känns riktigt bra att vi växer verksamheten till Västerås. Vi har haft en positiv dialog med näringslivskontoret Invest Västerås och jag ser fram emot att börja anställa medarbetare till den nya verksamheten, säger Maria Sjödin, chef för Coors kontaktcenter.