23948sdkhjf

Blir kommersiell chef hos Lexium

Lexium genomför organisationsförändringar och rekryterar kommersiell chef internt.

Jan Näsström har rekryterats till posten som kommersiell chef för Lexium Service Management och får övergripande ansvaret för koncernens försäljning, utveckling och marknadsföring, heter det i ett pressmeddelande.

”Denna interna organisationsförändring möjliggör för Lexium-koncernen att dels strategiskt kunna stärka dessa positioner, men framförallt att vi också ytterligare kan stärka upp de lokala försäljningsdrivande organisationerna”, uppger Lexium vidare.

– Lexium befinner sig i en kraftfull och händelserik förändringsresa, detta som ett resultat av marknadens övergripande tillväxt, våra genomgående satsningar på systematisering och digitalisering, samt genomförda och planerade förvärv. Att Jan, som även är en av huvudägarna i bolaget, nu tar hela ansvaret för den kommersiella delen av koncernen, är det självklara steget för oss. Med Jans långa bakgrund inom marknad och försäljning, både inom Lexium men också tidigare i sin karriär, är han klippt och skuren för att genom denna organisationsförändring mer renodlat kunna bidra till nästa steget i vår tillväxtresa, säger Niclas Brodin,vd, Lexium Group.

Jan Näsström rekryteras internt och har arbetat inom Lexium i åtta år. Han kommer närmast från posten som försäljningschef.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062