23948sdkhjf

CSR-guld till FM-jätte

Coor kan numera stoltsera med analysföretaget EcoVadis guldnivå för sitt hållbarhetsarbete.

Guldnivån innebär att Coor tillhör de fem procent av granskade globala bolag som är bäst när det gäller CSR-arbete.

Rankningen baseras på 21 kriterier inom miljö, arbetsvillkor, mänskliga rättigheter och hållbara inköpsprocesser. För att få guldrankning krävs bland annat ett strukturerat och proaktivt hållbarhetsarbete och engagemang, policys och konkreta åtgärder i stora frågor med detaljerad implementeringsinformation.

– Efter förra årets silverrankning är vi väldigt stolta över att ha uppnått Ecovadis-guldrankning och ser det som ett erkännande av Coors omfattande engagemang i hållbarhetsfrågor. Coors 2025-strategi innebär att vi bygger ett genuint hållbart företag genom att ständigt utveckla vårt hållbarhetsarbete. Det faktum att dessa framsteg bekräftas av det ramverk som Ecovadis satt upp, visar att vi gör rätt saker, säger Maria Ekman, Head of Group Sustainability på Coor i ett uttalande.

EcoVadis är ett oberoende analysföretag som grundades 2007 i Paris. Företagets rankningssystem omfattar idag över 75 000 företag i mer än 160 länder.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064