Stockholm Städgross – en innovativ och närvarande partner
Många städföretag uppskattar en leverantör som är duktig på att ge service och som är flexibel och lösningsorienterad men som också ställer motkrav. För dem finns Stockholm Städgross som leverantör och partner. Under devisen ”Går det bra för våra kunder, då går det bra för oss” jobbar Stockholm Städgross aktivt för att förse kunderna, de privata, professionella städföretagen, med verktyg som skapar merförsäljning och som gör deras erbjudanden mer attraktiva på den hårt konkurrensutsatta städmarknaden. Inte minst viktigt nu när coronapandemin ställer speciella krav på hela städbranschen.
– Genom våra kontakter och vår erfarenhet med att handla med Asien sedan 20 år tillbaka, såg vi till att vi redan tidigt i pandemins start kunde leverera alla viktiga coronarelaterade produkter till våra kunder och även till Region Stockholm, före detta landstinget, säger Peter Bergström, delägare i Stockholm Städgross.
– Vår snabbhet och förmåga att se vad och vilka produkter som kommer att bli intressanta har gjort att vi har fått nya kunder från hela Norden, både städ- och FM-bolag, men också återförsäljare och statliga institutioner. Förutom produkter som personligt skydd och desinfektion i olika varianter, utbildar vi våra kunder i hygienstädning som syftar till att minska smittspridningen.
Stark och närvarande
Det som särskilt profilerar Stockholm Städgross är att man vill vara en stark och närvarande partner till sina kunder. Man är med kunden redan i första läget när kunden ska räkna på ett jobb för att vara rådgivare och hjälpa till vid allt från städ- och maskinutrustning till metoder, logistik, hygienpapper och tvätthantering.
Men Stockholm Städgross har också tagit ett steg till och skapat en egen utvecklingsavdelning, TABB Innovation, som bara har till uppgift att utveckla nya, smartare produkter, som ska bidra till förbättringar för utföraren, kunden och vår miljö.
– Vi vill få fram smartare produkter med en god ergonomi och resultat, och som tillverkas med mindre miljöpåverkan, från produktion tills det är dags att kassera produkten. Vi har också stort fokus för att minimera hanteringskostnader på produkter som moppar och dukar, förklarar Peter Bergström.
Produkter med ”refilltänk”
E-lightmoppen och M-lightduken är precis den typen av idéer som leder till produktutveckling för att sedan bli en självklar produkt på städmarknaden som ger miljöbesparing, kostnadseffektivitet, resultat och ergonomi. Man har också ett koncept för att rengöra de härdade glasen på de populära Padelbanorna.
Ytterligare en annan produkt är Smart brush, en typ av borste med ett tydligt miljötänk för att rengöra svåråtkomliga ytor och skrymslen samt fogar. Istället för att slänga en borste med plasthandtag, byter man ut borsten som en refill och bidrar till miljöbesparing. Fler nya produkter med ”refilltänk” är på gång.
För mer information om Stockholm Städgross:
– NPP-symbolen finns tryckt på alla våra produkter som vi tillverkar själva. No Plastic Packaging, alltså ingen plast i förpackningarna känns som en självklarhet och helt i linje med vårt miljötänk. Förhoppningen är att fler tillverkande företag i branschen följer vår linje och får då använda vår symbol på varor som inte innehåller förpackningsplast, avslutar Peter Bergström.