Nya krav på städning av hyrbilar
Förutom att noggrannt desinfektera de ytor i bilen som tas mest i mellan varje kund, så sätter man upp klistermärken med en checklista för städningen på dörren vid förarplatsen. Det gör man för att föraren ska känna sig säker på att bilen har blivit ordentligt rengjord.
– Vi har trott att renlighet i bilen, från vår sida, är självklart och något vi inte behöver informera kunderna om, kommenterar en talesperson för Avis Budget Group. Men i ljuset av den rådande pandemin tror vi det är mycket viktigt att våra kunder förstår processen och hur vi anstränger oss för att åstadkomma en säker och hälsosam miljö för anställda och kunder.
Företaget har introducerat nya krav när det gäller städprodukter för att vara säker på att alla fordon städas likadant/blir lika rena.
Olika bilföretag har olika checklistor för städregimen och klistermärken för att markera när en bil är nystädad. Herz sätter sitt klistermärke över dörröppningen så att den nya föraren blir den som bryter märket när hen öppnar dörren.