SAS-uppdrag till Sodexo
Kontraktet omfattar mat och dryck samt gästservice i Gold & Business Lounges i terminal 5 samt i Domestic Lounge i terminal 4.
Sodexos världsomspännande expertis på att skapa en exklusiv loungeupplevelse för premiumpassagerare ligger i linje med SAS loungekoncept och var avgörande i valet av leverantör, enligt en pressrelease.
Idag levererar Sodexo mer än 30 miljoner gästupplevelser årligen i 170 lounger globalt, med cirka 5 000 loungemedarbetare i USA, Storbritannien, Europa och Asia-Pacific.
En viktig faktor som SAS anger för beslutet att ge uppdraget till Sodexo är hållbarhet.
Menyn är skapad utifrån det skandinaviska köket och är inriktad på miljövänliga arbetssätt och ett hälsomedvetenhet. Sodexo arbetar för att uppnå minimalt matsvinn och gott djurskydd.
“Som en sedan länge etablerad partner till SAS genom övrig service på flera andra flygplatser, ser vi fram emot att fortsätta utvecklingen av vårt partnerskap”, kommenterar Ulf Wretskog, CEO Corporate Services Nordics.
Sodexo beräknas helt ta över driften av loungerna per den 1 februari 2020.