23948sdkhjf

Nu kommer Hemfrids app

Hemfrid startade för en tid sedan ett omfattande digitaliseringsarbete. Nu lanseras den första digitala produkten – en ny medarbetarapp som ska förenkla medarbetarnas vardag. Samtidigt erbjuds alla medarbetare ett gratis mobilabonnemang.

Hemfrids vd Maria Andersson säger att medarbetarappen är en viktig milstolpe i företagets digitala omställning.

– Vår målsättning är att ha en ledande digital position i branschen och erbjuda de bästa digitala tjänsterna i hemmet.

I den nya appen kommer medarbetarna alltid att ha uppdaterad information om kunder och uppdragsbeskrivningar. Verktyget kommer enligt Hemfrid att skapa en bättre och mer personlig kundupplevelse, samtidgigt som de anställda får ta del av scheman och utbildningsmaterial på ett enklare sätt. 

Samtidigt som appen lanseras erbjuds alla medarbetare ett gratis mobilabonnemang.

– För att säkerställa att alla har möjlighet att använda appen har vi tagit fram ett erbjudande om gratis mobilabonnemang för alla Hemfridare. Vi är först i branschen med en sådan förmån, säger Maria Andersson.

I utvecklingen har stort fokus varit på användarvänlighet och att förenkla kommunikationen. Appen har byggts med en högre säkerhetsnivå och inloggning sker med mobilt Bank ID, som gör det både enkelt och mer säkert. Den hanterar dessutom både svenska och engelska och ikoner gör det lätt att förstå även för de som är språksvaga, skriver Hemfrid i ett pressmeddelande.

Lanseringen av appen och mobilabonnemanget startar denna vecka och rullas ut i hela landet under april månad. Därefter kommer medarbetarappen att kopplas ihop med en ny kundapp.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109