Nu kan Hemfrids kunder få hjälp med datorn
Hemfrids vd Maria Andersson säger i ett pressmeddelande att det vara enormt frustrerande för den som inte är tekniskt kunnig när nätverket krånglar, något nytt ska installeras eller datorn har låst sig.
– Vi vill hjälpa våra kunder att lösa de tekniska problemen hemma och göra den digitala vardagen ännu enklare, fortsätter hon.
TechBuddy startades 2016 med affärsidén att erbjuda teknisk support direkt i hemmet. Via en app kan kunder beställa hjälp med personlig rådgivning, installation och service.
Företaget har utvecklat en plattform till vilken frilansande TechBuddies kan ansluta sig och ta uppdrag. Idag är över 500 Buddies kopplade till plattformen. En viktig del i affärsidén är också att guida kunderna att göra smartare val och välja hållbara produkter som är schysst producerade.
I takt med att hemmen digitaliseras alltmer förväntas efterfrågan växa starkt de kommande åren. Under 2017 ökade användandet av IT-tjänster med nästan 500 procent enligt statistik från Skatteverket.