23948sdkhjf

Sodexo vann upphandling av lunchkort

Sodexo Sodexo Benefits & Rewards Services har vunnit upphandlingen av lunchkort i 14 av 21 län. Den vunna upphandlingen innebär en potentiell affärsvolym om ca 380 miljoner kronor för Sodexo.

Sodexo har nu tecknat avtal med SKL Kommentus Inköpscentral (SKI). Avtalet träder i kraft omgående och sträcker sig i 2+2 år.

Den vunna upphandlingen innebär att lunchförmånen nu kan erbjudas inom stora delar av den offentliga verksamheten. Sodexokortet innehar den senaste tekniken, och fungerar på såväl restauranger som matbutiker, inom och utanför Sveriges gränser. 

- Att erbjuda ett lunchkort till sina anställda innebär att du som arbetsgivare uppmuntrar dina anställda till att ta en ordentlig lunchrast. Vi vet att anställda som tar en ordentlig lunchrast, som ger tid för såväl återhämtning och sociala relationer, både mår och presterar bättre, förklarar Fredrik Öhrn, vd för Sodexo Benefits & Rewards Services. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078