Allianceplus vann avtal med Coop
Avtalet med Coop är ett serviceavtal som omfattar lokalvårdstjänster där även möjligheter finns för butikerna att avropa tjänster som yttre fastighetsskötsel, vaktmästeri- och flyttjänster samt övriga office support tjänster.
Ramavtalet omfattar alla Coops 665 butiker i Sverige samt samtliga kontor och lager och löper under en två års period med möjlighet till förlängning.
- Vi är mycket glada och stolta över att Coop valt oss till sin samarbetspartner. Att Allianceplus går in som serviceleverantör i detta FM-uppdrag är fantastiskt spännande och i linje med vår ambition om utveckling, säger Ulrica Björnör, vd för Allianceplus AB.
Mikael Lindberg, FM-chef på Coop Fastigheter AB säger i ett pressmeddelande att avtalet med Allianceplus innebär att de kan renodla och följa upp lokalvårdsleveransen i butikerna.
– Det lägger även en god grund för ett utökat samarbete, säger han.