Karolinska satsar på "framtidsreception"
Svenskt Näringsliv, TV4, Svt och nu även Karolinska institutet. Allt fler företag och organisationer väljer att installera självbetjäningssystem i sina receptioner.
Karolinska Institutet har valt att förändra besökshanteringen genom att använda ett självbetjäningssystem från Inis Sweden. Besökssystemet låter besökaren och mottagaren på KI själva administrera besöket – från inpassering till utpassering.
- Utrymnings- och parkeringslistor, språkval samt allt annat som bör finnas i ett modernt besökssystem är självklarheter i systemet, säger Fredrik Mossberg från Inis Sweden.
Tanken är att receptionen ska fungera mer som lounge där besökare kan vänta innan och efter sina möten. Och personalen i receptionen kan ägna full uppmärksamhet åt service samt utföra andra arbetsuppgifter i och omkring receptionen – eller inte förekomma överhuvudtaget. Reception på Nobels väg 5 kommer nämligen att vara helt obemannad.