Mercure Hotels anlitar ISS för housekeepingtjänster
Mercure Hotels, tidigare Ibis, har tecknat avtal med ISS. Avtalet omfattar housekeeping- och managementtjänster och gäller från den 1 mars 2013 till och med augusti 2014. Avtalet omfattar tre hotell i Sverige;
Avtalet omfattar tre hotell i Sverige; Mercure Hotel Stockholm South i Hägersten, Mercure Hotel Nyköping och Mercure Hotel Malmö. De tre hotellen har tidigare ingått i Ibis-kedjan, men har renoverats under 2011 och 2012 och omprofileras för att nu ingå i Mercure Hotels. I samband med detta har hotellkedjan valt ISS som leverantör av housekeeping- och management-tjänster, för att höja standarden även på dessa områden.
– Med det här avtalet stärker ISS sin etablering på hotellmarknaden. Vår erfarenhet kommer att bidra till att Mercure Hotels kan positionera sig som en högkvalitativ hotellkedja på den svenska marknaden. Den effektiva och flexibla servicelösning vi erbjuder ger ett tydligt kundvärde som förbättrar gästernas hotellupplevelse. Jag ser detta avtal som ett bevis på att vårt kunnande tillför något nytt i branschen och att vi avlastar hotellen med lösningar som går utöver de traditionella, säger Ola Gunnarsson, affärsområdeschef på ISS.
– Vi omprofilerar våra tre Ibis-hotell i Malmö, Nyköping och Hägersten och i samband med det väljer vi ISS som leverantör som ett steg i standardhöjningen och omprofileringen av hotellen, säger Ronald Nilsson, General Manager på Mercure Hotel Stockholm South.
– Vi kommer att öppna våra Mercure-hotell i april och vi vill positionera oss som en hotellkedja med hög standard. Då vill vi ha ett övergripande kvalitetsbegrepp, så att gästerna kan känna igen sig på alla hotellen i kedjan. ISS har en hög och väl organiserad standard på sina tjänster, med väl definierade kvalitetskrav. I och med att även management ingår som en del av avtalet kan vi vara säkra på att kommunikationen mellan Mercure och ISS fungerar effektivt, säger Ronald Nilsson vidare.