23948sdkhjf

Hemfrid stärker varumärket med hjälp av Westander PR

Serviceföretaget Hemfrid har inlett ett samarbete med pr-byrån Westander. Samarbetet avser kommunikation för att stärka Hemfrids varumärke och opinionsbilda för hushållsnära tjänster.
– Vi vill att det ska vara lika naturligt med service i hemmet som att lämna in bilen på service. Tillsammans med Westander vill vi berätta om Hemfrids värderingar och stärka vårt varumärke, säger Frida Koff, varumärkes- och kommunikationsansvarig på Hemfrid.

Hemfrid i Sverige AB är Sveriges första och största leverantör av hushållsnära tjänster. Företaget grundades 1996 av Monica Lindstedt och har i dag 1 700 medarbetare från hela världen. Hemfrid har drygt 12 500 abonnerande kunder i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Västerås och Helsingborg.

– Det ska bli enormt spännande att få vara med och utveckla Hemfrids kommunikation.Företaget är på många sätt en pionjär. De har haft kollektivavtal sedan starten och vill vara branschens bästa arbetsgivare, säger Hanna Berheim, kundansvarig pr-konsult på Westander.

I Westanders arbetsgrupp ingår pr-konsulterna Hanna Berheim, Sebastian Stjern, Jenny Kölfors och Henrik Westander. Byrån har nu 33 anställda och hade under 2014 en byråintäkt på 35 miljoner kronor. Westanders långsiktiga expansionsmål är att bli en av Sveriges största pr-byråer.

Analysföretaget Regi utsåg nyligen Westander till Årets Stora Pr-byrå. Westander har därmed utsetts till Årets Byrå under fem av de senaste sju åren.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078