23948sdkhjf

Hemfrid firar 15 årsjubileum: Bidrog till att skapa en hel bransch

Hemfrid fyller i dagarna 15 år och företagets grundare Monica Lindstedtberättar att hon är mest stolt över att ha lyckats bevisa att det gåratt driva ett lönsamt tjänsteföretag inom hemservicebranschen.

Idén till Hemfrid föddes och företaget såg sitt ljus 1996. Fram till idag har det varit en spännande resa som utmanat politiska föreställningar och samhällsvärderingar. - Det var så uppenbart att det fanns ett behov av vita hushållsnära tjänster. Eftersom behovet fanns där, var jag övertygad om att jag skulle lyckas förr eller senare, men trots det känns det nästan overkligt att Hemfrid har blivit så stort och att vi har skapat en hel bransch. Det tog längre tid än jag hade trott att komma hit, säger Monica Lindstedt i ett utalande som publiceras på Hemfrids webbplats. Monica Lindstedt berättar i artikeln att hon är mest stolt över att ha lyckats bevisa att det går att driva ett lönsamt tjänsteföretag inom hemservicebranschen. - Många tvivlade på oss inledningsvis. Nu förstår de flesta att vi är ett lönsamt företag på riktigt och många som tidigare var motståndare till RUT-avdraget, har insett att de hade fel. Hemfrid har under åren utvecklats enormt, med många nya medarbetare, högre omsättning, bredare tjänsteutbud, och många flera kunder. Sedan skattereformen trädde i kraft har antalet anställda fördubblats. Före skattreduktionen, som infördes 2007, kom 75 procent av kunderna till Hemfrid via sina arbetsgivare och 25 procent köpte direkt. Idag råder ett motsatt förhållande. Den typiska kunden är inte heller en höginkomsttagare i övre medelåldern med utflugna barn, utan en barnfamilj med två yrkesarbetande föräldrar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063