23948sdkhjf

ISS pekar ut kundtjänst som ett strategiskt tillväxtområde

ISS nyanställer 30 personer till sitt kundkontaktcenter i Malmö.Anledningen är ett nyligen tecknat avtal med StorstockholmsLokaltrafik, som innebär att ISS tar över delar av SL:sfärdtjänstbeställningar och förlägger verksamheten till Malmö.Kundtjänst och ärendehantering uppges vara identifierat som ett strategiskttillväxtområde för ISS.

– I och med SL-affären tar vi ett stort kliv framåt inom området kundtjänst och ärendehantering. Det är ett av de områden som vi har identifierat som ett strategiskt tillväxtområde. Marknaden för resebeställning är enormt stor och där vill vi vara med och kunna erbjuda våra tjänster. I samband med det här avtalet kommer vi även att kunna genomföra en rekrytering i Öresundsregionen, vilket kommer att skapa ett trettiotal arbetstillfällen, säger Andreas Thorling, affärsområdeschef på ISS.Avtalet träder i kraft den 1 juni 2010. Uppdraget startas då successivt för att vara i full drift från den 1 september. Då ska kundkontaktcentret i Malmö ta emot drygt 3 000 samtal om dagen från färdtjänstkunderna i Stockholm.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.151