Freska utvidgar erbjudandet med hantverkstjänster
Hemservicebolaget Freska utökar kunderbjudandet genom ett nytt samarbete med uppstickaren Dryft som erbjuder privatpersoner att klicka hem helhetslösning inom renovering, underhåll och energirenovering av sina hem.
– När Freska nyligen genomförde en stor undersökning bland sina kunder stod tillgång till hantverkstjänster högst upp på önskelistan. Tillsammans med Dryft kan vi nu erbjuda alla våra kunder detta som en tilläggstjänst, vilket känns fantastiskt eftersom kunder har efterfrågat just hantverkartjänster, säger Nora Felin, Head of Marketing and Growth hos Freska.
Dryft grundades 2020 och har växt till 150 medarbetare. Hösten 2022 lanserade Dryft en egen e-handel, som ingår i affärsområdet Dryft Now, där kunden kan köpa produkter med installation till renovering av sitt hem direkt på hemsidan.
– Vi kan bygga in våra system direkt in i andra verksamheter, som på olika sätt kan dra nytta av att kunna erbjuda sina kunder eller komplettera sin befintliga affär genom att tillgängliggöra hantverkstjänster. Allt från som nu, ett städbolag där kundbasen naturligt också är en kundgrupp som vill åt hantverkstjänster, till andra företag inom andra branscher. Vi har nyligen gjort detta med andra sektorer, och kommer rulla ut fler samarbeten framöver, säger Johannes Ivarsson, medgrundare och Chief Growth & Tech Officer på Dryft.
– Freska och Dryft har mycket gemensamt. Vi delar samma värderingar och drivs av innovation och att driva förändring i våra branscher. Dessutom är ingenting viktigare för oss än att ta hand om våra fantastiska medarbetare och kunder. Att kunna erbjuda våra kunder lika smidig tillgång till hantverkstjänster som vi redan gör med städtjänster kommer att vara mycket uppskattat, säger Nora Frelin vidare.