Städa smart! Städa digitalt!
Vi lät ChatGPT sammanfatta de nio blogginlägg vi gjort under hösten 2023 under temat "När du bestämt dig för att göra skillnad med rätt förutsättningar i städbranschen."
Lägligt nog körde Almega Serviceföretagen ett webbinarim igår om just upphandlarens roll att bidra till en sundare städbransch. Bra! Vi på Avista kallar det målet för #FairPLay: en status där alla vinner utan att det sker på någon annans bekostnad. Det är vår vision.
Webbinariet finner du här: https://www.youtube.com/watch?v=IB_gckX5NI8
Våra nio perspektiv och bloggar ger ökad tydlighet på de förutsättningar som krävs
- Vad kräver Fair Play generellt i städbranschen?
- Hållbara digitala scheman för leverantör
- Skapa en famtidssäker verksamhet idag
- Digitala arbetsordrar från verksamhet
- Flexibla arbetsordrar för leverantören
- Hållbara avtal i praktiken
- Digitala förutsättningar för Fair Play sker redan vid upphandling
- Lokalvårdaren, kvalitet och kommunikation
- Problemen Avista löser med en integrerad, beprövad helhetslösning i molnet
Du fnner sammanfattningarna här:
https://www.avistatime.com/post/st%C3%A4da-smart-st%C3%A4da-digitalt
Självklart gjorde vi en ammnfattning på sammansfattningen också
1. Med FairPlay från övertid till tid över inom städbranschen
- Skapa ökad samsyn i realtid genom ökad digitalisering.
- Fair Play uppstår när både köpare, leverantör och lokalvårdare har rätt förutsättningar att göra ett bra arbete där alla blir vinnare utan på bekostnad av någon annan
2. FairPlay gör skillnad med hållbara och balanserade scheman!
- Optimal tidsanvändning och ökad digitalisering är två nödvändigt för branschens utveckling och konkurrenskraft
- Hållbara scheman minska övertid och stress, ökar produktiviteten, minska personalomsättningen och hållbar livskvalitet för lokalvårdaren
3. Verksamheten framtidssäkras med flexibla och hållbara arbetsscheman i praktiken
- Digitala arbetsscheman effektiviserar verksamheten och ökar konkurrenskraften.
- Hållbara scheman ger kontinuitet som gynnar lokalvårdare, leverantör samt ökad lönsamhet, kvalitet och kontinuitet
4. Samsyn och kalibrerade instruktioner och digitala arbetsorder är en förutsättning för professionell partnerskapsdialog
- Digitaliseringen möjliggör flexibel lokalvårdsverksamhet och kalibrering av frekvens, kvalitets-krav och tidsramar över tiden
- Ökade krav på tydliga instruktioner, behovsbaserad samt grön städning är starka trender
5.. Framtidssäkra verksamheten i städbranschen med tydliga arbetsordrar
- Digitala arbetsorder ger objektivitet och tydlighet för samsyn vid analys och lärande
- Tydliga arbetsordrar representerar kopplingen mellan kundens avtal (vad, hur, var, när) med leverantörens schema (vem, när)
6. Upphandla och avtala rätt förutsättningar inom städbranschen!
- Digitalisering av lokalvård driver hållbara avtal och ökad effektivitet för alla parter
- Det är stora skillnader professionalism i dialogen (kvalitative studie under pandemin
- Det finns fyra olika scenarier med olika förutsättningar i regionerna:
- Låg eller Hög grad av digitalisering (på ena axeln)
- Lokalvård i egen regi eller outsourcat (på andra axeln)
- Avista Time delger gärna insikter om du är intresserad
7 Avista Time representerar det goda exemplet på Fair Play
- Digitalisering inom lokalvården har en stark nyttokalkyl för alla
- Upphandlare parter uppmanas att ta del av denna insikt
8 Fair Play gör osynlig (lokalvårdare) mer synlig och delaktig
- Ökad synlighet och delaktighet driver engagemang och välmående
- Avista ChatAvT och kvalitetsuppföljning främjar engagemang och skapar positiv arbetskultur och stor ekonomisk nytta.
9 Avista bemöter de flesta utmaningar för lokalvård & facility management
- En beprövad och enkel integrerad helhetslösning för alla
- Fokus på ökad transparens, intelligens, mänsklighet, enkelhet
Tack för att du läste så här långt. Du är en hjälte!
Vänta inte för långe nu! Hör av dig innan du upphandlar nästa gång! Vad funderar du mer på?
- Avista