Larssons Eltjänst utsedd till Årets Återförsäljare av SWATAB
Örebrobaserade Larssons Eltjänst har vunnit utmärkelsen Årets Återförsäljare av SWATAB. Vi fick en liten pratstund med Emil Larsson, om vad han tror är receptet på att sälja hållbara lösningar till sina kunder.
2020, ett år kantat av pandemi och inte minst en omställning från fysiska möten till digitala. Trots detta har Larssons Eltjänst i Örebro visat på hög proaktivitet och en vilja att hjälpa sina kunder att ställa om till att bli mer hållbara. Vi ringde upp Emil Larsson, försäljningsansvarig, för att gratulera och höra varför han tror att just Larssons Eltjänst lyckats så bra med sin försäljning av SWATABs produkter.
Hej Emil och grattis till att ha blivit utsedda till Årets Återförsäljare. - ett pris som delas ut i samarbete med “Återförsäljardagen”. Den klassiska första sportfrågan, hur känns det?
– Tack snälla. Det känns väldigt kul såklart. Det har hela tiden varit vår ambition att ha med DIRO som en fokusprodukt för våra kunder, och att vi nu blivit utsedda till årets återförsäljare ser vi som ett fint kvitto på detta.
"Vi är fascinerade av tekniken och har insett hur bra produkten funkar, då blir det enklare att sälja den."
Vad gör er till en så bra återförsäljare tror du?
– Vi är fascinerade av tekniken och har insett hur bra produkten funkar, då blir det enklare att sälja den. Vi var själva skeptiska i början, men har med tiden insett vilka styrkor produkterna har. Vi använder den ju till och med privat då och då. En annan anledning är att vi jobbar relationsbaserat med våra kunder. Eftersom produkten och systemet är relativt nytt krävs det att vi har goda relationer med våra kunder, så att de vågar testa. När systemet är mer etablerat, kommer nog vem som helst att kunna sälja det över telefon relativt enkelt.
Hur har samarbetet med SWATAB fungerat?
– Det har fungerat toppen. Stefan Thurén som är vår kontaktperson på SWATAB har jag nästan daglig kontakt med och det är väldigt rak och enkel kommunikation. Både han och SWATABs tekniker - som också heter Emil - har varit klippor för oss och de är alltid med och hjälper oss och fortbildar när det kommer nya produkter och nyheter som vi behöver hålla oss ajour med.
Peter Klöfverskjöld är försäljningschef på SWATAB och säger såhär om vinnaren:
– De marknadsför sig själva på både Facebook och LinkedIn och söker kunder proaktivt som är intresserade av att jobba hållbart. De har verkligen tagit ett aktivt grepp om försäljningen både mot nya och befintliga kunder angående hållbara lösningar och det märks verkligen att de bryr sig om att jobba för hållbar lokalvård.